Design Patterns – Prototype Pattern Nedir?

Bu yazıda Prototype Pattern nedir? Hangi amaç ile kullanılır? Ne gibi durumlarda kullanmamız gerekir? Konularından bahsedeceğim.

Yaptığımız projemizde nesnemizi birden fazla oluşturmamız gerektiğinde normalde “new” olarak oluşturmak yerine bir tane oluşturduğumuz nesnemizin klonunu oluşturmamızı sağlayan bir design patterndir.

Prototype Pattern kullanılmasının amacı üretilen nesnenin çok kaynak tüketmesi durumunun engellenmesini sağlamaktır.

Prototype Pattern’i anlamak için örneğimizi yapalım. Uye classımız olucak ve üyeler oluşturacağız.

Uye classımızın klonlar oluşturularak çalışacağını Cloneable implementi yaparak belirtiyoruz.  Objelerimizi klonlamak için clone metodunu override ederek. Aynısından türetmeyi sağlamaktayız. Her yeni nesne oluşturulduğunda üye listemizin içerisinde 3 eleman bulanacak. Yeni nesne oluşturumunda bu 3 eleman ile kullanılmak üzere geri döndürmekteyiz.

Programımızı çalıştıralım ve aynı nesne üzerinden klonlar yaparak yeni listeler türetelim.

Uye nesneleri türeterek üye listesini yeni nesnemize aktarıyoruz ve bir klonlama işlemi yaparak yeni nesne üzerine ekleme, çıkarma ya da silme işlemlerini sorunsuz olarak az kaynak tüketerek yapabildik.

Çıktımız ise şöyle.


Projenin Kaynak Kodlarını Github Üzerinden Görünlüte / İndir 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir